Tuesday, September 19, 2006
Keluarga saya
Di bawah ini adalah karangan anak malaysia, yang tulisannya merah itu di salahin ma gurunya,

"Keluarga saya"

Semua orang di dunia ini ada keluarga. Keluarga adalah family dalam bahasa orang putih. Keluarga mempunyai ayah, ibu, abang, kakak, adek, nenek, datuk, pakcik, makcik dan etc, etc.

Pertama kali saya ingin meberi tahu bahawa semua orang di dunia ini mempunyai keluarga yang aman damai dan tidak berperang tetapi ada juga yang tidak damai kerana mereka berperang.

Saya ingin menceritakan pula tentang keluarga saya. Saya mempunya seorang ibu and dan seorang ayah tetapi ibu saya kata dia pernah tidur dengan tiga orang lelaki di hotel dimana dengan itu sah bahawa saya anak di luar nikah kerana darah saya berlainan jenis dengan ayah saya yang ada di rumah ini. Ayah tidak peduli bila ibu keluar dengan lelaki lain. Ibu pula tidak risau jika ayah tidak pulang ke rumah walaupun hampir satu bulan.

*Paragraf ini di beri kurung kurawal oleh gurunya dan di beri tulisan "cerita keluar daripada tajuk"*
Kakak dan abang saya tidak lagi bersekolah kerana mereka sudah berhenti. Kakak saya cantik [tetapi] seperti mirip wajah marylin monroe yang sudah mati itu. Dia mati kerana terlanggar motokar datuk saya yang enjinnya berkuasa 500 cc.

Abang saya handsome atau kacak seperti Amitabh Bacchan atau Sunjay Dutt, kadangĀ² muka dia berubah seperti Aacapan bila ia baru bangun tidur. Bila dia habis mandi muka dia maca muka sendiri. Itulah kelebihan abang saya.

Seterusnya saya menceritakan adik saya, walaupun saya tidak punya adik tetapi saya tipu kamu dengan mengatakan bahawa saya punya adik.

Demikianlah saya cerita tentang keluarga saya yang bahagia walaupun sebenarnya tidak. Sekian harap maklum

*************************************************************

memangnya, yang butuh keluarga hanya dia seorang? Setidaknya hanya ayahnya yang tak ada, lebih baik daripada seluruh keluarganya tak ada pada saat dibutuhkan, itu namanya ga tau bersyukur. Masih banyak kokk yang lebih menderita dari dia, kenapa harus membanggakan hal itu?

+._cHoRo_.+
posted by choro ajah @ 2:02 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: choro ajah
Home:
About Me:
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links